REFERENDUM RUSZYŁO! PODPISY PRZYJĘTE! Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 17
SłabyŚwietny 
Referendum
Wpisany przez red   
środa, 28 grudnia 2011 13:51

Przed chwilą Komisarz Wyborczy w Olsztynie dokonał ostatecznego podliczenia i uwiarygodnienia podpisów pod listami popierającymi referendum w sprawie odwołania Zbigniewa Opalacha. Podpisów ważnych jest wystarczająca ilość, tak więc referendum stało się faktem i odbędzie się w najbliższym przewidzianym ustawowo terminie.

 

O terminie referendum decyduje komisarz wyborczy w postanowieniu o jego przeprowadzeniu. Głosowanie powinno odbyć się w dzień wolny od pracy w ciągu 50 dni od opublikowania postanowienia komisarza o przeprowadzeniu głosowania w wojewódzkim dzienniku urzędowym albo uprawomocnienia się wyroku sądu administracyjnego, uwzględniającego skargę na decyzję komisarza o odrzuceniu wniosku mieszkańców w sprawie referendum lub niedotrzymaniu terminu na rozpatrzenie wniosku.


Referendum jest ważne, jeżeli do urn poszło co najmniej 3/5 głosujących spośród tych, którzy uczestniczyli w wyborach, w których wybierano burmistrza. Burmistrz zostanie odwołany, gdy spośród ważnych głosów więcej będzie za odwołaniem niż przeciw.

 

Innymi słowy, referendum powinno odbyć się w drugiej połowie lutego.


red

 
Komentarze (38)
zadowolenie naczelnej
1środa, 28 grudnia 2011 13:55
Imię posiadam
Czyli kiedy się odbędzie?
Ehh
2środa, 28 grudnia 2011 13:56
Mieszkaniec
Czemu mam płacić za "zachcianki" większości mieszkańców "Trójmiasta"? Jeśli referendum się nie uda, powinno oni płacić za nie z własnej kieszeni ;/
Imię posiadam
3środa, 28 grudnia 2011 14:00
naczelna
otrzymał Pan tekst informacyjny, nie zadowolony. Informacyjny, z wszelkimi niezbędnymi danymi. Pisze Pan po to, żeby coś napisać?
@naczelna
4środa, 28 grudnia 2011 14:03
Mieszkaniec
Mam taką prośbę. Napiszcie po prostu, że każdy kto odwołać Burmistrza nie chce, niech po prostu na referendum nie przychodzi i nie podbija frekwencji. To będzie uczciwe z punktu patrzenia dziennikarza nie prawdaż? Coś na zasadzie, jeśli chcecie odwołać - przyjdźcie - jeśli nie - nie przychodźcie. Bo po co podbijać nie potrzebnie frekwencję, ku uciesze "wiecznie niezadowolonej części społeczeństwa". Mam rację?
odpowiedz
5środa, 28 grudnia 2011 14:05
Imię posiadam
ZDALEM PYTANIE, KORO JEST INFORMACJA P JAKIMŚ WYDARZENIU NALEŻY PODAC TERMIN TEGO WYDARZENIA, CHYBA ZE SIE NIE WIE I PSZE SIĘE ZEBY NAPISAĆ W PANI TEKŚCIE JEST BRAK KAKICHKOLWIEK DANYCH
Coś ma Pan z Caps Lockiem.
6środa, 28 grudnia 2011 14:20
naczelna
Ustawa przewiduje, że referendum następuje w ciągu 50 dni od opublikowania postanowienia komisarza o przeprowadzeniu głosowania w wojewódzkim dzienniku urzędowym, w dzień wolny od pracy. To jest podanie terminu.
@ Mieszkaniec
7środa, 28 grudnia 2011 14:22
naczelna
w Polsce wszelkie wybory nie są obowiązkowe. To nie jest Dania czy Szwajcaria. Podobnie jest z referendum. Nie wydaje mi się konieczne sugerowanie komukolwiek, że jest idiotą, który o tym nie wie. Ale rzecz jasna mogę dla Pana uczynić wyjątek - nie musi Pan iść do referendum.
referendum
8środa, 28 grudnia 2011 14:34
Imie posiadam
naxzelma jest taj pewna swego ze juz probuje klasyfikowac ludzi, fakultet z psychologii tez pani zrobila> Mieszkaniec ma racje nieważne czy pojdzie na to referendum, ono kosztuje to są także moje pieniądze, nikt mnie nie pytal o zgode na ich marnotrawienie
@naczelna
9środa, 28 grudnia 2011 14:39
Mieszkaniec
Nie chodzi o to by pokazywać, że ktoś nie musi, czy musi iść, tylko by nie podbijać nie potrzebnie frekwencji. I tyle. Ale oczywiście portal promujący zmiany niestety będzie robił wszystko by pokazać to w nieco innym świetle. ;) Tak, jak z resztą to widać. Bezstronny portal powiedziałby - Kto chce odwołać, niech głosuje, a kto nie chce, niech nie podbija niepotrzebnie frekwencji. Ale jak wszyscy wiemy, do bezstronności to tu daleko.
JAK ODPOWIADAC
10środa, 28 grudnia 2011 15:06
ZOSKA
Trudno jest odpowiadac ludziom ktorz nie umieja czytac albo nie rozumieja tego co czytaja.Wiele razy Pani Naczelna odpowiadala na to pytanie i dalej to samo.Pisanie tego samego chyba zle swiadczy o piszacym,albo pisze zeby pisac dla zabicia czasu.
Proszę Pana,
11środa, 28 grudnia 2011 15:16
naczelna
tak, ma Pan rację - głosuje ten, kto chce głosować. Kto nie chce głosować - nie głosuje. Chodzi Panu jak rozumiem o to, że jeśli pójdą przeciwnicy, wzrośnie frekwencja i przekroczymy próg referendalny? Nie ma Pan jednak dowodów na poparcie tezy, że jeśli nie pójdą, to próg nie zostanie przekroczony. Prosze pamiętać, ze chodzi nie tylko o przekroczenie progu,ale także o ilość głosów na tak i na nie. Namawianie do bojkotu jest wbrew pozorom mieczem obosiecznym. Prosze jeszcze raz to spokojnie przemyśleć.
No to policzmy
12środa, 28 grudnia 2011 15:30
Mohel
Druga tura wyborów

Opalach 2084...... głosy
Gryciuk 1814 ......głosy

Razem to 3898 (plus parę głosów nieważnych) ok niech będzie 3920 tyle wyborców poszło do urn w czasie drugiej tury.



3920 x60% =2352 tyle osób musi pójść na referendum żeby było ważne.

Jeśli wyborcy Opalacha zbojkotują referendum, utrzyma stanowisko bo Gryciuka poparło tylko 1814...referendum musiało by poprzeć 538 osób z obozu Opalacha względnie z tych co nie byli na wyborach, to dość znaczna grupa , wątpię czy więc czy referendum będzie ważne.
Proszę Pani
13środa, 28 grudnia 2011 15:32
Mieszkaniec
Być może coś w tym jest, że może i będzie więcej przeciw. Ale jeśli będzie ich aż tylu by przebić wymóg ustawy, to tym bardziej nie ma sensu isć jeśli odwołać się Burmistrza nie chce. Niech Pani zobaczy, że jeśli było by ich tylu (60%) To choćby wszyscy pozostali poszli i głosowali "za" burmistrzem i tak zostanie odwołany. Więc moim zdaniem iść tylko po to by pokazać, że jest się "za" Burmistrzem, a nie "przeciw" nie ma najmniejszego sensu. Bo nie ma sensu niepotrzebnie podbijać frekwencji, ku uciesze "przeciwników"
@Mohel
14środa, 28 grudnia 2011 15:33
Mieszkaniec
Dodaj także osoby które wzięły udział w I turze wyborów, a w II nie, bo oni także będą mieli prawo wyboru.
liczenie
15środa, 28 grudnia 2011 15:41
Ave
Mohel zapomniałeś o tych którzy poprzednio głosowali na Opalacha a teraz się nim rozczarowali. Moze to być te 600 osób
@Mieszkaniec
16środa, 28 grudnia 2011 15:49
naczelna
Nie, to nie tak :) Tu się żadnych tur nie sumuje, ani nie wyciąga średnie. Ważna jest druga tura i basta. Proszę, niczego ni dodawajcie, weźcie ordynacje wyborczą taką, jaka jest.
Prosze Pana Mohela,
17środa, 28 grudnia 2011 15:56
naczelna
tyle osób ile Pan wyliczył musi pójść żeby było ważne, większość z nich (50%+1 głos) musi opowiedzieć się za odwołaniem. Z wyborami (po referendum) jest inaczej - może pójść dowolna liczba osób, a wybrany burmistrzem zostaje ten kandydat, który otrzymał największą ilość głosów (nie ma II tury). To chyba nieco burzy Pańskie rozumowanie?
Ave
18środa, 28 grudnia 2011 16:10
Mohel
"referendum musiało by poprzeć 538 osób z obozu Opalacha względnie z tych co nie byli na wyborach"



Jedyną szansą na przetrwanie Opalacha jest przekonanie swoich zwolenników aby na te referendum nie szli, wygrać może tylko "brakiem wymaganej ustawowo większości" bo przy urnach przegra sromotnie.

Gryciuk przegra jeśli na referendum pójdzie mniej niż 2350 osób ,nawet jeśli 100% głosów głosów będzie za odwołaniem Opalacha.
Zadanie dla

Gryciuk.. agitować o udział w referendum

Opalach....agitować żeby ludzie zostali w domach
liczenie
19środa, 28 grudnia 2011 16:30
Ave
Mohel zapomniałeś o tych którzy poprzednio głosowali na Opalacha a teraz się nim rozczarowali. Moze to być te 600 osób
jedyną szansą na przetrwanie Opalacha
20środa, 28 grudnia 2011 16:40
Utopia
jest po prostu pójście po rozum do głowy - pozbyć się wszystkich kretynów z jego otoczenia i zacząć w końcu rządzić i realizować swoje utopijne obietnice wyborcze a nie tak jak do tej pory trwać w miejscu, mścić się na innych czy mieć problemy z prawem - po co mu to?
referendum
21środa, 28 grudnia 2011 16:41
kolo
A sołtysi mogą znowu przynosić upoważnienia? Po pierwszej turze, kiedy zaczęło im się robić ciepło wokół tylnej części ciała, odpowiedni urzędnicy wyciągnęli z list wyborczych adresy ludzi, którzy ze względu na podeszły wiek albo stan zdrowia nie wzięli udziału w głosowaniu. W te pędy pobiegli do nich po podpisy, co z prawem jest zgodne, ale już z etyką nie bardzo.
Sprawdzi pani ile było upoważnień w pierwszej, a ile w drugiej turze wyborów.
Mężów zaufania było na tyle dużo, że przypilnowali, żeby tym razem nie wydzwaniać z lokalu wyborczego po kolesiach z darmowym dowozem. Ciekawe, jak teraz logistycznie rozwiążą kwestię wolnych wyborów.
do kola
22środa, 28 grudnia 2011 17:52
mieszkaniec
No jak rozwiążą? Dadzą sprawę w ręce Jolanty S. - to nasz spec od etyki i łamania prawa.
Referendum
23środa, 28 grudnia 2011 17:54
zawiedziony
BRAWO! Teraz trzeba wziąć się do działania i pogonić w końcu burmistrza i jego zastępcę. Panie Mohel, nie baw się Pan w przeliczanie, bo z tego co ludzie mówią o obecnych włodarzach, to wynika, że nie mają już za sobą nawet tych 538 osób ze swego obozu.Tak zachłysnęli się władzą, że zapomnieli, iż niedługo mogą te stołki stracić. Ciekawe jak będą patrzeć ludziom w oczy po tym wszystkim czego "dokonali" przez ten rok.
Referendum
24środa, 28 grudnia 2011 17:56
zawiedziony
BRAWO! Teraz trzeba wziąć się do działania i pogonić w końcu burmistrza i jego zastępcę. Panie Mohel, nie baw się Pan w przeliczanie, bo z tego co ludzie mówią o obecnych włodarzach, to wynika, że nie mają już za sobą nawet tych 538 osób ze swego obozu.Tak zachłysnęli się władzą, że zapomnieli, iż niedługo mogą te stołki stracić. Ciekawe jak będą patrzeć ludziom w oczy po tym wszystkim czego "dokonali" przez ten rok.
referendum
25środa, 28 grudnia 2011 19:27
ruda
o jaki mądy a jak autobusy stały pod kortowem i wozili żeby na zbycha głosować ? popatrzcie na siebie ....
Utopia
26środa, 28 grudnia 2011 19:32
Mohel
Podzielam Twój pogląd, wojny nie budują, wojny niszczą.
Dziś nikt nie przyzna się do wszczęcia tej awantury.
Nie zdziwił bym się gdyby jakaś nowa "siła" w wyniku tej wojny doszła do władzy.
Obiektywizm?
27środa, 28 grudnia 2011 21:50
matka
Pani uważa się za obiektywną?Dlaczego segreguje pani komentarze?Te oczerniające władzę są , a inne są kasowane.Pytam więc kolejny raz dlaczego ci kontrolerzy od wydatków gminnych nie donieśli Pani że Urząd Gminy zakupił szczepionki oraz zorganizował szczepienia dla dzieci szczepionką na grożne bakterie jakimi są meningokoki .Moje dziecko zostało zaszczepione z czego bardzo się cieszę a prawdopodobieństwo zachorowania na sepsę którą czasem może wywołac ta bakteria jest niskie.Znowu nie puści Pani tego komentarza?Gratuluję obiektywizmu.
nie bardzo wiem, o co chodzi.
28środa, 28 grudnia 2011 21:55
naczelna
Odblokowuję wszystkie komentarze. Nie było mnie przez kilka godzin. Niczego nie segreguję. Proszę jeszcze raz powiedzieć o tych szczepionkach - sama mam dziecko, a o szczepionkach nic nie wiem.

Po raz setny przypominam - rejestracja na stronie nie boli, a wówczas komentarze ukazują sie on-line bez konieczności moderacji. Ostatnio przekonał się o tym Pan Mohel.
@ imię posiadam
29środa, 28 grudnia 2011 23:28
olka
nie pij więcej bo składnia Ci się pier**li :)
szczepionki
30środa, 28 grudnia 2011 23:38
olka
też matką jestem i jakoś nic na temat szczepionek mi nie wiadomo, chociaż w przychodni bywam raz w tygodniu! gdzie są te informacje, kto może się szczepić? jak to załatwić?
P.S.
31środa, 28 grudnia 2011 23:41
olka
jedna sprawa, to że szczepionki są i to podobno za free to cudownie! ale nie zmienia to oblicza obecnych włodarzy w perspektywie ostatniego roku ich rządów....
Fakt
32czwartek, 29 grudnia 2011 07:28
Mohel
klikam i komentarz wskakuje.
kliknięcie
33czwartek, 29 grudnia 2011 07:32
Imię posiadam
PANIE MOHEL, CZYŚ NIE UKRĘCIŁ PAN BATA NA SIEBIE>
jaja sobie robicie?
34czwartek, 29 grudnia 2011 09:07
mieszkaniec
O czym MY rozmawiamy? Czy mało się zdarzyło w tej gminie w ciągu roku? Fałszywe przelewy, teczki w cenie wiat, mobbing, niszczenie zastraszanie ludzi. Niezakończone inwestycje, nieopłacone faktury i ogromne odsetki i wszędzie wszech obecny dworek który jak sfora szczeka, gryzie,broni swego pana. Doskonały filmik MEIN fURRER PARODIUJĄCY ALE I UKAZUJĄCY PRAWDZIWE OBLICZE I ZAMIARY TRYBUNO LUDÓW. Zawłaszczanie, doprowadzenie do ruiny gminę i jej mieszkańców. To sukcesy nowej władzy. Co jeszcze musi się zdarzyć by nie puść na referendum. Pytam co?
Szczepionki sa dladzieci urodzonych w 2010r.
35czwartek, 29 grudnia 2011 12:38
wiki
Szczepionki są dla dzieci z rocznika 2010, Rodzice będą powiadamiani o terminie szczepienia ich dziecka z tego rocznika.Takze szczepionka nie jest dla wszystkich dzieci.Rodzice pozostałych dzieci musieliby ją zakupic,koszt około 180 zł.
DO Matki
36czwartek, 29 grudnia 2011 12:46
cnn
Otworzyła Pani puszkę Pandory!Gdzie te szczepionki?Ludzie zaczną się teraz dopytywać.Każdy by dziecko chciał zaszczepić.Jeżeli to okaże się wielkim kłamstwem to następny gwózdz do trumny.
Do Naczelnej
37czwartek, 29 grudnia 2011 16:34
matka
Ale się Pani Naczelna zafrasowała...jednak nie donieśli Pani że Urząd Gminy finansuje tak pozytywny projekt jakim jest zaszczepienie dzieciaków ,mało tego kolega który niedawno był chory i musiał miec wykonywane zastrzyki korzystał z zabiegów również w sobotę i niedzielę.Za pracę w te dni dla pielęgniarek również płaci Urząd Gminy.Wie bo pytał.
mieszkaniec ,a może
38sobota, 31 grudnia 2011 15:30
prawdziwy bolo
Równie dobrze można napisać, kto chce odwołać burmistrza niech po prostu przyjdzie na wybory.Tak będzie pasić czy nie? Z punktu dziennikarza też będzie dobrze.

Dodaj swój komentarz

Imię:
Temat:
Komentarz:
Reklama
Copyright © 2012 Obserwator Piski. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem dostępnym na licencji GNU GPL.