Podwyżki nas nie ominą Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 6
SłabyŚwietny 
Nowiny
Wpisany przez Anka Grzybowska   
sobota, 18 lutego 2012 12:23

Dotarły do nas bardzo niepokojące informacje dotyczące ceny ciepła w Nidzie: po referendum mieszkańców bloków czeka podwyżka i to bardzo duża - nawet o kilkadziesiąt procent.

 

Wiadomość potwierdził dobrze poinformowany członek władz jednej ze spółdzielni. Jego zdaniem podwyżki są celowo wstrzymywane do czasu referendum. Tymczasem kilka dni temu zostałam zaproszona do jednego z narożnych mieszkań w Nidzie. Moimi gospodarzami było młode małżeństwo z dwójką małych dzieci - w mieszkaniu było około 10 stopni. Młodsze z dzieci - około roku - spało w łóżeczku ubrane na cebulkę, opatulone śpiworem i kocem.

 

- Nie stać nas na ogrzewanie mieszkania. Zakręcamy kaloryfery, ale i tak te liczniki swoje nabijają. W ciepłej zazwyczaj kuchni płyn odparowuje czy się grzeje, czy nie - mówili mi mieszkańcy - Potem przychodzi do płacenia i ręce opadają. To narożne mieszkanie, jest naprawdę zimno. Przyszedł nam domiar, ponad 1000 złotych. Rodzice trochę pomogli, ale skąd my mamy brać takie pieniądze?

 

Sprawdzam, jak rzecz się ma w innych spółdzielniach - z konieczności wydzwaniam do znajomych w Warszawie. Spółdzielnia na Górczewskiej - cena ciepła jest wliczona w czynsz, płaci się od metra kwadratowego mieszkania, zawsze tę samą sumę, bez względu na porę roku. Opłaty za 67 metrów kwadratowych wynoszą około 80 złotych miesięcznie. Wrzeciono, warszawskie Bielany - tez od metra kwadratowego. Opłaty są podobne - około 80- 90 złotych miesięcznie za 67 metrów. Hoża - ścisłe centrum Warszawy. 120 metrów kwadratowych – koszt ogrzewania 180 złotych miesięcznie, stały. Z ciepłą wodą bywa różnie - w Warszawie popularne są piecyki gazowe, więc płaci się za zużycie gazu. Wyjątkiem jest osiedle Multi Hekk w Piasecznie - tam i ogrzewanie i ciepła woda są oparte na piecykach gazowych i tu płaci się za gaz, oddzielnie za dostarczenie wody.

 

- Cena musi wzrosnąć, bo wzrosła cena opału i to drastycznie - mówi nam nasz informator ze spółdzielni - Wstrzymują to do referendum, bo jak się ludzie dowiedzą, to ich szlag trafi. Oficjalnie tego pani nikt nie powie, bo szefowie odpowiednich jednostek dostali gifty. Pozatrudniano członków rodzin w jednostkach gminnych i będą siedzieć cicho. OK, ja tu jeszcze chcę trochę popracować, nazwiska pani nie podam, ale niech pani uprzedzi ludzi.

 

Uprzedzam i jak zwykle rozumiem naszych informatorów. Do referendum zostało 8 dni.

 

Anka Grzybowska

 

 

Mamy kolejne informacje w sprawie podwyżek -  będą naliczane od stycznia, rozliczane w przyszłym sezonie. Najprawdopodobniej sięgną 60%.

 

red

 
Komentarze (61)
popel
1sobota, 18 lutego 2012 12:59
Bohdan
popel powiedział pracownikowi kotłowni,że mniejszej jak 35% podwyżki nie będzie, bo gmina ma nóż na gardle i tak znacząca podwyżka być musi. Bo Siwik tej zwłoki nie odpuści.Dlatego podwyższą, ale po referendum. Jak by podali teraz, to Stecka i Opal popłynęli by nawet bez kapoków.
Pytanie
2sobota, 18 lutego 2012 13:12
Jeden z wielu
Od kiedy podwyżki robi się w środku sezonu grzewczego?Z tego co mi wiadomo,przepisy mówią wyraźnie,że podwyżki wolno robić jedynie w przerwie.Widać informator naczelnej wie lepiej.Ponadto,co ma burmistrz do spółdzielni mieszkaniowych?To on ceny ustala?A swoją drogą,nie wiem jak ta kobieta nie grzejąc może mieć dopłatę 1000zł skoro ja mam grzane jak trzeba i dopłat nie mam,a mieszkam w bloku x lat.
A
3sobota, 18 lutego 2012 13:30
NIAGARA
nas rąbią po kieszeni!Najgorsze jest to że podobno nic w tej kwestii nie da się zrobić!
Drogo ? Ale jak było tak długo tanio.
4sobota, 18 lutego 2012 14:00
Ryszard od dawna z Mazur - ale Rucianiak z Nidy
Nie kierujecie się kosztami w spółdzielni.
Tylko na kieszeni innych ?

Nie grzeję w domu węglem, ani drewnem wielu innych.
Ceny centralnego rosną, nie zmienie tego, albo na Haiti bo tam ciepło.

Ceny prądu, gazu, paliwa w góre.

Spółdzielnia ma koszty, mieszkanie też.
Za darmo to jest - nic.

Dajcie się dalej straszyć i cieszcie się po referendum albo wyborach że ceny i tak urosną.
prezes SM
5sobota, 18 lutego 2012 14:03
bezstronna
dobry prezes toby się zastanowił co i jak zrobić ,żeby ludziom było cieplej i taniej, może odciąc się od tak drogiej kotłowni,nawet pobudować swoją,po co nam taki prezes ,który dba tylko o swój stołek, o swoje zarobki, zapominając, że to on jest dla nas lokatorów i my mu pensje płacimy( i to jeszcze jakie),przyjrzyjmy się teraz pracy i płacy prezesów i pracowników spółdzielni ,żebyśmy nie wyszli jak społdzielnia GS ,tam tez rzadził prezes,chyba teraz czas na spółdzielnie mieszkaniowe,my lokatorzy mamy swoje prawa idużo od nas zależy , możemy zmienić,prawie wszystko i walczmy o swoje ,to prezes powinien walczyć by czynsze były jak najniższe,by nie bylo tak dużych dopłat za CO,nie martwi sie, że ktoś nie ma z czego tej dopłaty zapłacić,jego na czynsz stać,a może zdjać te podzielniki w mieszkaniach i rozliczać cały blok , gdyby to było korzystniej ,na polnej 2( u Proroka)tak mają i jakoś nie narzekają,mają ciepło i nie dopłacają,(A MY W MIESZKANIACH ZIMNO I GRZYB NA ŚCIANACH), przecież możemy utworzyć wspólnotę i wcale panowie prezesi nie muszą nami zarządzać,albo niech się wezmą do roboty ,jeśli sami nie zadbamy o swoje interesy i pieniądze to i prezes nam nie pomoże ,najwyżej EKSMISJA .
@bezstronna
6sobota, 18 lutego 2012 14:11
Ryszard od dawna z Mazur - ale Rucianiak z Nidy
Masz rację.
Może na najbliższym zebraniu spółdzielców trzeba to poruszyć.
o
7sobota, 18 lutego 2012 14:31
qwerty
Czy dalej pan burmistrz będzie się upierał że ogrzewanie na biomasę jest dużo droższe od olejowego? O ile pamięć mnie nie myli to wycofał się z przebudowy kotłowni na Harcerskiej.Dlaczego burmistrz u siebie w domu nie wstawi pieca na olej opałowy,choć zarabia niemałe pieniądze,tylko pali drewnem?
Mieszkamy dosłownie w samym lesie,a ten człowiek wciska głupoty jakby tę biomasę importowali z Kuwejtu.
Ludzie,kogo myśmy wybrali??!!!
do naczelnek
8sobota, 18 lutego 2012 14:57
!!!
Drodzy i kochani mieszkańcy! To co napisała Grzybowska jest kłamstwem, chamstwem i prowokacją. Gmina-spółdzielnie mieszkaniowe, PEC(wł. kotłowni na ul. Harcerskiej)_Siwik(wł. kotłowni na ul. Kwiatowej i linii przesyłowych ciepło), podpisali jesienią umowę, że do końca czerwca 2012 nie będzie żadnych podwyżek ciepła.Dokument do wglądu w PEC i UMiG.To co będzie w nowym sezonie grzewczym 2012/2013 zależeć będzie wyłącznie od cen oleju opalowego oraz od wyników przetargu, który ogłosił gminny PEC na wybudowanie nowej ekologicznej kotłowni.
Informacja
9sobota, 18 lutego 2012 15:08
Ryszard od dawna z Mazur - ale Rucianiak z Nidy
Cytat: "Gmina-spółdzielnie mieszkaniowe, PEC(wł. kotłowni na ul. Harcerskiej)_Siwik(wł. kotłowni na ul. Kwiatowej i linii przesyłowych ciepło), podpisali jesienią umowę, że do końca czerwca 2012 nie będzie żadnych podwyżek ciepła.Dokument do wglądu w PEC i UMiG.To co będzie w nowym sezonie grzewczym 2012/2013 zależeć będzie wyłącznie od cen oleju opalowego oraz od wyników przetargu, który ogłosił gminny PEC na wybudowanie nowej ekologicznej kotłowni"
do bezstronnej
10sobota, 18 lutego 2012 15:24
mieszkaniec proroka
Ma pani całkowitą racje na polnej mamy ciepło i nie mamy podzielnikow w każdym bloku tak powinno być podzielniki są tylko potrzebne aby prezesi mieli godziwą wypłatę reszta się nie liczy.A z tego co się orientuje najdroższą wodę maja mieszkancy ul Gwarnej metr cieplej wody kosztuje 79zł to jest nienormalne i karygodne to co wyprawiaja nasi prezesi Pozdrawiam
ZOBACZYCIE!
11sobota, 18 lutego 2012 15:28
NIAGARA
dopierdolą nam tak że się nie pozbieramy! I tu nie będzie miał wpływu czy Opalach zostanie czy nie!
@NIAGARA
12sobota, 18 lutego 2012 15:45
Ryszard od dawna z Mazur - ale Rucianiak z Nidy
Tak to jest.

Z Opalachem nie ma to nic bezpośrednio do czynienia.
To umowa miasta i spółdzielni z 2 firmami zawarta już przed wieloma latami i co sezon przedłużana.

Rozwiązaniem są alternatywne energie.
Ale na biomasę nie ma w Rucianem i okolicy dostawcy.
Wiatr i słońce nie wchodzą w grę, a
geotermia jest koło Torunia (u ojca dyrektora).
rucianiak z dziada
13sobota, 18 lutego 2012 16:24
rympał
najlepiej ci sie pisze na obsrajtuchu. Przejdź może tam i głoś te swoje komunały.Czy wiesz ,że na dziś trzeba oddać 300 000zł za dostarczone wcześniej ciepło. To, jak nie będzie podwyżek? Ty Siwikowi ta kasę oddasz? To oddaj. Wtedy nie będzie podwyżek. Wiesz ile płacą mieszkańcy za za ciepłą wodę i ogrzewanie na Woli w Wwie? Nie wiesz. 74zł. U nas jest 78. Lepiej nie pisz, tych głupot, bo to i tak niczego nie zatrzyma. Mało te kur..y z obu spni kasują? Nie prowokuj facet.
ciepło
14sobota, 18 lutego 2012 16:51
lak
Może tak stworzyć jedną spółdzielnię mieszkaniową, a nie jak teraz są dwie.Jeden prezes , jeden księgowy ,sekretarka i pomoc księgowego .Policzcie ile prezes zarabia !Popełniono ogromny błąd robiąc kotłownie olejowe.Olej opałowy jest mniej energetyczny niż węgiel , a i ceny ostatnimi czasy galopujące.Zle zrobiono , że sprzedano kotłownie i przesyły panu siwikowi . Spółdzielnia mieszkaniowa powinna to przejąć, a tak pośrednik musi zarobić.
Nie zgodzę się z tym, że to nie dotyczy burmistrza
15sobota, 18 lutego 2012 17:20
naczelna
Posiłkuję się moimi starymi krajanami - sprawdziłam i dzisiaj wydzwoniłam wiceburmistrza Konstancina, Ryszarda Machałka. W Konstancinie istnieją dwa osiedla podobne do nidzkich - Grapa i Mirków. Ceny ciepła może nie są bezpośrednio negocjowane z gminą, ale gmina ma tu bardzo dużo do powiedzenia i wymaga pełnej współpracy od spółdzielni. Oni po prostu negocjują, a jeśli nie - stawiają ultimatum. Efekty sa proste - w moim dawnym mieszkaniu ceny ciepła za 89 metrów kwadratowych kształtują się na poziomie 70 złotych miesięcznie. Kotłownie są wprawdzie gazowe, ale gaz też poszedł w górę - kto ma samochód na LPG ten to doskonale wie. Tyle tylko,ze tam burmistrza nie interesuje prezes PEC czy jakiś prezes spółdzielni - nie jest od nich zależny i nie ma długów do spłacenia, za to spółdzielnia - jak każda spółdzielnia - jest zależna od miasta. I oni to wykorzystują. Grapa i Mirkow to bardzo biedne osiedla, w których mieszkają pracownicy STOCER-u (w większości pielęgniarki z rodzinami - Grapa) i dawni pracownicy papierni w Jeziornej (Mirków). Niczym nie różnią się od nas, za wyjątkiem zainteresowania władzy ich losem. A teraz powieście na mnie psy za ten Konstancin.
do naczelnej
16sobota, 18 lutego 2012 17:59
!!!
Konstancin a Nida to dwie różne miejscowości, różne położenie geograficzne,dostawcy ,konkurencja na rynku itd,Zrobiono wiele błędów po upadku zakładu i do tej pory ich nie naprawił nikt. Do rympała-a kiedy powstał tak duży dług, wczoraj, dwa dni temu, 300 000tys. niezły posag odziedziczył burmistrz. A wszystkie podległe jednostki miały rzekomo być na plusie, gmina też. A kto kupuje coraz tańszy opał(węgiel, drewno,olej)-poproszę o namiar.
tak, różne.
17sobota, 18 lutego 2012 18:04
naczelna
Konstancin to warszawska bogata suburbia, Ruciane-Nida to miasteczko na końcu świata. Wniosek z tego, że u nas ciepło powinno być tańsze, a jest znacznie droższe. Dlaczego?

W sezonie ogrzewanie mojego domu (160 metrów kwadratowych) to koszt dwóch ton węgla. Czyli około 1800 złotych. Innymi słowy za tę powierzchnię miesięcznie płacę za ciepło 150 złotych miesięcznie. Temperatura w tej chwili wynosi 24 stopnie.
RYSIU?
18sobota, 18 lutego 2012 18:06
NIAGARA
To komu możemy teraz podziękować???Za takie ceny?Pre........spół....?
Umowy na dostarczanie ciepła są wieloletnie.
19sobota, 18 lutego 2012 18:18
Ryszard od dawna z Mazur - ale Rucianiak z Nidy
Ale ceny ustalane po okresie grzewczym na następny rok.

A porównanie do Warszawy czy inych. Nie ta kasa na Mazurach.
Ceny energi i tak rosną , bo ceny surowców energetycznych też.

kwadratura koła.

Idealnie - geotermia jak na islandi ale ryzyko odwiertów na terenach zawsze istnieje.

Na Badenii jest miasteczko które się powoli podobne z tego powodu zapada. (Staufen)

Przetwornice ciepła są dobre ale drogie i tylko na małe domy. Nie znam projektów na dużą skalę.

Energia z biomasy tak, ale ile to tak naprawdę tej biomasy trzeba i skąd brać.
Te zwierzęta też trzeba karmić, albo odpady biologiczne na fermentację zbierać (fekali z naszych ścieków).

Pozostają naturalne surowce jak drzewo, olej rzepakowy, wiaterek, słoneczko itd.
!!!
20sobota, 18 lutego 2012 18:23
rympał
człowieku czego wybierasz to co ci przypasowało. Zawsze z końcem roku robi się tzw.audyt dotyczący PECu. Jak odchodził poprzednik, takim audytem zostało sporządzone sprawozdanie a z niego wynikało niezbicie, że na koniec rządów tamtego PEC był na czysto. Facet, zapytaj o to popiela, to ci powie.A jak w gminie nie było kasy to z czego opal płacił rzecznikowi i stecce. Ty im chyba nie płaciłeś ze swojego. Nie rób smrodu.
RYŚKI TO FAJNE CHŁOPAKI
21sobota, 18 lutego 2012 18:28
NIAGARA
podobno! o co tu chodzi?a o to że firmy zwąchały lukratywny kontrakt na dostawę oleju!A po jakich cenach???.....go wie!
@NIAGARA
22sobota, 18 lutego 2012 18:30
bimber
Niestety Panu Anzulewiczowi pomysłodawcy kotłowni olejowych i jego kontynuatorowi Gryciukowi,który na dodatek oddał przesyły Siwikowi
@NIAGARA - TAK DO WSZYSTKICH
23sobota, 18 lutego 2012 18:34
Ryszard od dawna z Mazur - ale Rucianiak z Nidy
Kto winny za ceny ciepła - prezesi, burmistrze, radni, rosnące ceny za surowce.

Prezesi, radni, burmistrze ostatnich 3-5 kadencji.

Nikt wtedy nie myślał, a teraz każdy płaci.

To są decyzje ostanich 10-20 lat.
Informacje o rosnących cenach na surowce były już znane od wielu lat.

Pani naczelna ile pani tak naprawdę ogrzewa ?
Ile strat ciepła ma pani przy rozprowadzeniu ?
Jak stary jest piec i system ogrzewania ?
Jaka jest efektywność pieca ?
Jak zaizolowany jest dom i instalacja ?

Domy drewniane i naturalne mają mniejsze straty jak bloki mieszkalne, bo lepiej izolowane.
Krótkie drogi dostawcze ciepła, małe starty.
Ogrzewanie mniejszej powierzchni jest bardziej efektywne.

Itd.
@NIAGARA
24sobota, 18 lutego 2012 18:45
Ryszard od dawna z Mazur - ale Rucianiak z Nidy
"Podobno! o co tu chodzi?a o to że firmy zwąchały lukratywny kontrakt na dostawę oleju!A po jakich cenach???.....go wie!"

Ustawiane ceny są cenami na przyszły rok.
Zawsze kalkulacja uwzględnia wachania cen na rynku.
Cena się utrzyma to mniej zarobię, ale jak podrożeje to mam więcej.

Kupujemy już teraz a sprzedajemy jutro.
Dziś kupisz, jutro sprzedasz bez zysku ? Wariat czy w potrzebie ?

Ile zarobisz ?
Nawet jeżeli składujesz ropę to zarabiasz na tym.
Bo musisz ją mieć i tak, i tak masz to w kosztach kalkulacji.

Cen nie znam, nie jestem analitykiem ani ekonomistą.

Zarabiają zawsze.
@rympał
25sobota, 18 lutego 2012 19:02
Ryszard od dawna z Mazur - ale Rucianiak z Nidy
Smutny jesteś.
I widzę że umiesz czytać tego co ja nie potrafię.
Czytam nawet bez fikcji bo mnie zalewa ze śmiechu. Powód: jakmi prostymi wywodami jest tam dialog prowadzony. Nie wiem czy 1:1 a może nawet tylko 1.

Jak nie podoba się moje zdanie to unikaj czytania.
Pozdrawiam serdecznie.
ryszard z pod 24
26sobota, 18 lutego 2012 19:02
lak
co tak piszesz jak byś wierszyk pisal . W Mrągowie cały czynsz 42 metrowego mieszkania wynosi 270zł. Powinno się pomyslodawców takiego ogrzewania z jaja powiesić.Biedni mieszkańcy , a ogrzewanie jak dla milionerów.
ryszard
27sobota, 18 lutego 2012 19:28
wioskowy
jak te posty czytam, to tu nie tylko rympał ma zdrowe podejście, do twojej poezji. Myślę, że najłatwiej by ci było na obsrajtku. Tam wszyscy by ci przyznawali rację.na bez fikcji byś nawet nie fiknął.Ma na was sposób.
KTO?
28sobota, 18 lutego 2012 19:50
NIAGARA
ZARABIA?A KTO ZYSKUJE? Ekonomiści!
@wioskowy
29sobota, 18 lutego 2012 19:50
Ryszard od dawna z Mazur - ale Rucianiak z Nidy
takich talentów ja nie mam. A pisać jak piszę tak piszę. Zdecydowanie też umiem jak wielu po nitce, ale to nie jest tak czytelne, jak artykuły naczelnej. Nikt nie zwaraca też uwagi na treść.

Dlatego pisze i nie rymuje po nitce.
Pozdrawiam
TAK, TAK
30sobota, 18 lutego 2012 19:53
miejscowy..
Tak, to ogrzewanie olejowe zafundował nam Anzulewicz przy współpracy obecnego włodarza, który był szefem ZGKiM-u. To dzięki nim mamy takie wysokie ceny za ogrzewanie i ciepłą wodę. To oni uraczyli nas najdroższym ogrzewaniem w Polsce.
Po raz kolejny
31sobota, 18 lutego 2012 20:16
mieszkaniec nidy
Bimber znowu się nachlałeś. Pisz po trzeźwemu a nie na rauszu. Za kadencji skulimowskiego zostały sprzedane przesyły bo mądry prezes słabeusz z pacanem ich nie chcieli. podobnie rzecz się miała z kotłownią na szkolnej, gdzie nasi kochani prezesiki nawet oczkiem nie mrugnęli by ja przejąć za darmo, kapujesz? gryciuk ją oddawał pacanowi za darmo! A żeby było śmieszniej wszystko to wiem od byłego radnego.... tego powyżej. Kumasz od kogo?
opał
32sobota, 18 lutego 2012 20:39
ekonom
1kg węgla daje tyle samo ciepła co 0.85 kg (0.95litra) oleju opałowego. Cena 1 kg węgla to ok 0.85 PLN (ekogroszek do pieców z podajnikiem,stosowanych w małych kotłowniach osiedlowych),cena oleju ok.4 PLN
To chyba dobry argument,żeby wypieprzyć te olejaki i mieć ciepło za 30 procent dotychczasowej ceny.
A mi jest zimno.
33sobota, 18 lutego 2012 21:10
matka
Moje dzieci mają po 6 i 7 lat. Bóg nam zeslał Naczelną, która się za nami ujmuje.
O MATKO
34sobota, 18 lutego 2012 21:38
!!!
Boga, to juz do tego nie mieszaj!
prezes SM
35sobota, 18 lutego 2012 22:09
bezstronna
prezesiki nie chcieli i nie chcą kotłowni bo po co problemy sobie brać na kark jak można cieplutko i cichutko siedzieć w biurze i mieć wszystko gdzieś,zimno ich nie interesuje,jak z kranów leciała brudna woda to też ich to nie interesowało,to po co i dla kogo oni tam są,sami powinni się pytać lokatorów co jest dobrze a co żle,czy mogą w czymś pomóc lokatorom, zainteresować się tymi dużymi dopłatami(dlaczego,jaki jest powód ),problem ogrzewania trwa już kilka lat,czy ktoryś z prezesów próbował coś z tym zrobić,a my lokatorzy płacz i płać,zrobić wspolnoty lub połączyć te dwie spółdzielnie i już będą oszczędności,te kilka bloków administruje taki sztab ludzi,ale tym co nie powinni to się interesują,kiedys p. Gryciukiem jak tu go wyrzucić ,teraz p. Opalachem jak tu mu pomóć zostać,a jak nie wypali to jak tu wejść na stołek burmistrza.
ALE
36sobota, 18 lutego 2012 23:25
NIAGARA
CHUJNIA!Z TYM OGRZEWANIEM?CO NIE?p.s.dobrze napisałem chujnia?
NO
37sobota, 18 lutego 2012 23:31
NIAGARA
I JAK ZWYKLE NIE M A WINNYCH!!!!
granda!!!
38niedziela, 19 lutego 2012 00:50
josef(r_n)
nie moge byc w polszu 26tego,(jak bym byl,oczywiscie ZA )ale blagam Was krajanie,wyjebcie tego CIULA!!!bo jak tego nie uda sie wykonac,bedzie przeje.....
Tanie grzanie
39niedziela, 19 lutego 2012 01:14
Mister Ciepło
Kurw.A, Wielki Wódz- Leszek Marek G nie potrafił Wam załatwić cen na ciepło/skandal i żenada? Popierajcie pijaków, zostańcie w domku swojaki
drogo!
40niedziela, 19 lutego 2012 02:55
mieszkaniec
mieszkam w 14stce, w mieszkaniu jest zimno,przy wysokich mrozach bylo zaledwie 16 stopni w mieszkaniu, przy odkreconych grzejnikach, sasiedzi maja dzieci,ludzie dopłacają do CO po 500, 1000 a nawet 1600zł -jak tu zyc!? Z wielu stron slychac, ze blok zadlużony,jedne drugi,ale co zrobic jesli człowieka na nic nie stac, wielu z nas zyje z miesiaca na miesiac, martwi sie aby na wszystko starczylo,pożycza od innych by przezyc a jeszcze doplaty, nawet jak ktos chce zaoszczedzic to nie moze bo zawsze cos! Trzeba zdjac te gowna z kaloryferów, musimy my mieszkancy do tego dazyc, bo prezes przeciez za nas tego nie zrobi!
Do Mister Ciepło
41niedziela, 19 lutego 2012 09:28
mieszkaniec nidy
Za gryciuka jak gdaczesz przez 4 lata nie było podwyżki za centralne i ciepłą wodę. Za opalacha w tamtym roku 15% w tym min. 35%. Gryciuk na szkolnej zainstalował piec na miał i cena ciepłej wody spadła do 30% poprzednich opłat. Jest różnica kto jest gospodarzem a kto przydupasem?
Syn Popielarczyka dostał pracę w domu kultury
42niedziela, 19 lutego 2012 10:33
Mieszkaniec z bloków
plakaty rozwiesza, To Popielarczyk siedzi cicho. Kupili go i tyle. Ten to się zawsze ustawi.
opał
43niedziela, 19 lutego 2012 10:35
ekonom
Dlatego mówię wam ludzie postawcie się tej sitwie i żądajcie ogrzewania na węgiel.
Oni tego nie chcą.
po pierwsze w kotłowniach olejowych jest czyściutko,obsługa,poza wyjątkami ogranicza się do zamówienia transportu paliwa,dopuszczanie wody i to wszystko.Można chodzić w białych rękawiczkach.
po drugie droższe paliwo,to droższe marże i inne pochodne,więc większy zarobek dla wszystkich,tylko nie dla odbiorców (pomijam kwestię że olej jest paliwem uniwersalnym i potrafi spalać się nie tylko w kotle;) )
Pani Aniu,
44niedziela, 19 lutego 2012 10:44
matka maluchów
ja chciałam Pani podziękować. Pani sie za nami ujmuje, a przecież nie ma Pani w tym swojego interesu. Ja mam małe dziecko, ma 4 miesiace. W domu jest zimno, nie dajemy rady, nie mamy pieniędzy na ogrzewanie. W jednym pokoju grzejemy, a w mrozy zaczęliśmy z maluchem spać w kuchni bo tam cieplej jest. Tak sie nie da zyc a jak podniosą ciepło to my się nie pozbieramy. Pani Aniu, niech nam Pani jakoś pomoże. Tu wszyscy się boją i mamy tylko Panią. Ja jestem przerażona, wszystko co mamy idzie na opłaty, na życie zostaje niewiele. Niech nam Pani pomoże.
Proszę Pani,
45niedziela, 19 lutego 2012 10:54
naczelna
ja niewiele mogę. Mogę pisać, krzyczeć w Waszym imieniu, ale to wszystko. Nie jestem członkinią Waszych spółdzielni i nie mam wpływu na to, kto nimi rządzi. Mogę jedynie apelować o walne zgromadzenie i zmianę władz. Może następcy będą mądrzejsi. Dla mnie te władze to świetna fucha dla znanych w gminie byłych urzędników i różnej maści aparatczyków z plecami. Musicie po prostu wybrać ludzi, którzy coś potrafią, ni oglądając się na to, ze Franek czy Maniek to fajny facet i dobrze mówi. Musicie wybrać menadżera, który w Waszym imieniu będzie nie tylko negocjował, ale przede wszystkim żądał - to Wy jesteście klientami PEC-u, nie odwrotnie. To Wy im płacicie i macie prawo wymagać.
mieszkaniec nidy
46niedziela, 19 lutego 2012 13:58
mieszaniec
widzisz, ty podajesz fakty ,że za gryciuka podwyżki nie było a teraz była 15%, a te popier stolce i tak na obsrajrurze napiszą, że te podwyżki SĄ DLATEGO, że Leszek Marek ich nie robił i teraz muszą oni.Jak by nie zrobił, to by szczekali, że zrobił i ludzie przez niego muszą płacić więcej za ciepło. Rozumiesz? Co byś nie pisał, to te baloniarze odkręcą kota ogonem. Bo to Gryciuk. A jak Gryciuk, to go w pałę. Tak te palanty reagują. Dlatego tak się nawzajem wspierają. Wybrali sobie paru takich co co prawdę mówią i próbują ich zagłuszyć. Mnie nie musi nikt wierzyć. Niech sam wejdzie na obsrajrurę i znajdzie tylko jeden szkodliwy wpis na Opalacha. Może cztery pary okularów zmieniać a i tak nie znajdzie. To wszystko wyjaśnia.Ale innym przysrywać - pierwsi w kolejce
rysiula
47niedziela, 19 lutego 2012 16:09
rympał
wiesz ,że nawet o tym myślałem, by ciebie nie czytać, ale się nie da. Gdzie człowiek nie wejdzie, tam masz coś do powiedzenia. A może się umówmy. Ja nie będę tu pisał i ty też, i razem idziemy na obsrańca. Ty tak trochę, niby ten tego, ale w tamte stronę ciągniesz. W porzo?
Magic Ciepło
48niedziela, 19 lutego 2012 16:17
kita
dobra. My nie idziemy 26 na wybory, ale ty 26 jedziesz z deklem, do Choroszczy pod Białystok. Zabierz tylko, tą czapkę napoleonkę, w której chodziłeś tam rok wcześniej. pasi?
NASZA SPOLDZIELNIA
49niedziela, 19 lutego 2012 16:24
bezstronna
weżmy sprawy w swoje ręce, nasza społdzielnia ,nasze pieniądze, zwołajmy walne zgromadzenie, wybierzmy władze ,które bedą dbać o nasze interesy i nasze pieniądze, naczelna już swoje zrobiła i wielkie dzięki jej za to, ale to my członkowie musimy dalej działać, nikt inny nie może(czytać statut spółdzielni), nie pozwalajmy na takie traktowanie ze strony prezesa ,to on działa na naszą niekorzyść, podwyżki od stycznia(60 proc) a rozliczenie po sezonie grzewczym , czy my lokatorzy nie powinniśmy wiedzieć tego przed planowanymi podwyżkami(conajmniej w grudniu 2011), dlaczego pan prezes ukrywa sprawy dotyczące nas (tak ważne), z tego wynika że działa wspólnie z burmistrzem, to że są to koledzy to fakt, przyjrzyjmy się SM ZIELONA, pan prezes by niezaszkodzić p. burmistrzowi ukrywa podwyżki, zatrudnionych jest dwóch księgowych ponieważ p. księgowy musi mieć czas by naprawiać prywatne komputery,(1 os w księgowosci wystarczy), p.księgowy jest także VICE(po co),poto by brać wiekszą pensje , czyżby p. prezes sobie nie radził , niech bedzie lojalny i uczciwy wobec lokatorów a nie wobec p. burmistrza, a jeszcze jakby p.krysia straciła stanowisko(ma zaklepane dyr. DK) to p.prezes przyjmie do spółdzielni na księgową, a my za to wszystko płacimy, może już czas byśmy zaczęli liczyć za co, komu i ile płacimy, bo w tej chwili to wygląda tak, jakby to była PRYWATNA SPÓŁDZIELNIA i to p. prezes decyduje sam za co i ile mamy płacić (a my go jeszcze wynagradzamy płacąc mu pensje , premie i 13-tki) , obudźmy się i nie dajmy sie nabijać w butelkę,
poielarczyk zdrajca
50niedziela, 19 lutego 2012 17:48
rufus
Mam nadzieje że te referendum przejdzie i tego tepego prezesa nieroba pozbawią pracy to zwykly oszust i nieudacznik nawet zona uciwkla od niego bo słabo palił .
do bezstronnej
51niedziela, 19 lutego 2012 17:55
rufus
Własnie to od ludzi zalezy kto i jak wydaje nasze pieniądze ja nie chce aby slaby i jego wicek bo to są kręciarze do potegi entej w blokach zimno bo oszczedzaja a na tym cierpia nasze dzieci poniewaz ciagle kaszla i trzeba po lekarzach jezdzic do wora z nimi
@mieszkaniec nidy.
52niedziela, 19 lutego 2012 21:34
bimber
Uderz w stół a Mundek się odezwie.Ja też jestem przeciwnikiem Opalacha ale i Gryciuka nie lubię.Teoretycznie jesteśmy po tej samej stronie,bo obaj idziemy na referendum.Ale proszę cię nie pisz bzdur i nieprawdy.Lepiej wracaj na swój blog,a może u ciebie zastój?
bimberek
53poniedziałek, 20 lutego 2012 08:26
rympałek
uderzyłeś w stół i się odezwałem.Wróciłem do ciebie bo na moim obsrańcu cisza. Pozdrowienia od mundego. Wczoraj jak z nim gadałeś, był z Ignacem Iwuciem na giełdzie w ELKU.
Do mieszkanca z blokow
54poniedziałek, 20 lutego 2012 11:36
syn
Syna Popielarczyka to w to nie mieszaj cieciu jeden. Sprawdz w umig czy go zatrudnili czy nie.
Potem pisz takie bzdury.
Do Rufusa
55poniedziałek, 20 lutego 2012 17:59
Ktosik
A ty byłeś materacem albo prześcieradłem że tak dokładnie wiesz dlaczego wyjechała jego żona? Jesteś ostatnią osobą,która powinna wypowiadać się w tej kwestii.
Do mieszkańca z bloków
56poniedziałek, 20 lutego 2012 18:09
ktoś :)
A skąd wiesz co on robi w tym Domu Kultury i jakie stanowisko zajmuje ?? Zaczyna się pranie brudów tylko nie od tych osób co trzeba.
do rufusa
57poniedziałek, 20 lutego 2012 20:29
Aleksandra :)
Zanim zaczniesz zaglądać komuś pod kołdrę, najpierw zajrzyj pod swoją i sprawdz czy tam przypadkiem nie znajdziesz sąsiada.
do rufusa
58poniedziałek, 20 lutego 2012 21:10
neli
Właśnie sprawdz u siebie pod kołdrą a wierz mi jest co.Bezczelność nie zna granic.Taki jest obserwator .Nienawiść io nagonka jeden na drugiego,a myślę ze założenia miały być inne.
bingo
59środa, 22 lutego 2012 06:29
do neli ktosika aleksandry
Posluchalem was i zajrzalem pod swoja koldre i zobaczylem cos wielkiego tego czegos napewno nie ma popiel.....zastanowcie sie czego? A po drugie sąsiad też człowiek a pop mial ich bardz duzo
bimer smakoszu wynalazków
60czwartek, 23 lutego 2012 11:30
były student UWMu
bimbo, znowu się naprułeś tą samogonką. gdzie ty znowu tu mondzia widziałes? Powiem ci przy okazji, kto pod niego smaruje, bo on tak chciał ,żeby z tych z obsrajtka się pośmiać. To Grzesiek A. tak durnia klei. A w kompie dobry, ma niezła dopałe i tak cudują. Ale ubaw jest.
rysiu z dawna mazur
61czwartek, 23 lutego 2012 13:35
Bohdan
ryniu jak ten eap tak prosto smaruje, to bardziej krzywo, pisze International Heralde Tribune. Ty znany poliglota, to przerzuć się na tamtą. Dziargasz kminą i łaciną, oprócz anglika, dasz sobie rade. Odpuść bez fikcji. Tak w ogóle, gdybyś nie filozofował, to był by z ciebie w porzo facet. Bo w prostacki sposób nie zachwalasz Opalacha, jak te z Obsrajtka. Robisz to z wdziękiem.Trzymaj się Zdziśka.

Dodaj swój komentarz

Imię:
Temat:
Komentarz:
Reklama
Copyright © 2012 Obserwator Piski. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem dostępnym na licencji GNU GPL.
 
maj 2012
P W Ś C Pt S N
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Reklamy