Czytelnicy listy piszą - referendum Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 7
SłabyŚwietny 
Referendum
Wpisany przez .   
sobota, 10 grudnia 2011 18:10

Pani Redaktor,

 

dużo się mówi o referendum i o tym, że są już podpisy. Otóż osoby które to mówią, najzwyczajniej kłamią! Podpisów nie ma. Ja jeszcze dzisiaj zostałem poproszony o złożenie podpisu pod listami! Oni nadal te podpisy zbierają i coś w tym jest nie tak. Ci ludzie od referendum nas zwyczajnie oszukują. Nie wiem po co to robią, ale chyba ktoś zbija na tym kapitał polityczny.

 

Mam do Pani pytanie: jeśli referendum jednak będzie, to kto będzie kandydował w wyborach? Czy są jakieś nazwiska? Ja tego nie rozumiem, bo może okazać się, że odwołamy Opalacha i wpadniemy z deszczu pod rynnę. Pytałem na mieście, ale nikt nic nie wie. Mówi się o Gryciuku, o Jatkowskiej, o Anzulewiczu i kilku innych osobach, ale nic pewnego nie wiemy. Jestem za odwołaniem Opalacha ale chcę wiedzieć komu w ten sposób dam władzę. A jeśli to będzie Stecka? Co wtedy?

 

 

Pozdrawiam

 

Zygmunt /.../

 

(nazwisko do wiadomości redakcji)


 

Szanowny Panie,

 

przyznam, że ja też nic nie wiem. Swój podpis złożyłam chyba we wtorek, czy w poniedziałek. Sama byłam tym zaskoczona. Byłam pewna, że listy są już uzupełnione.

 

Z moich informacji wynika, ze nastąpiły jakieś perturbacje ze skonstruowaniem obwieszczenia o referendum. Jakie - nie mam pojęcia. Na takim obwieszczeniu muszą być podane zarzuty w stosunku do odwoływanego burmistrza, ale te dawno są. Nie wiem, jakie trudności napotkali pomysłodawcy referendum. Sprawa jest o tyle dziwna, że o referendum jest głośno, także w mediach ogólnopolskich.

 

Nie wiem, kto będzie kandydował, bo dla mnie niejasna jest sprawa podziałów w samej Wspólnocie Samorządowej. Te podziały są, część członków tego stowarzyszenia jest zdecydowanie przeciwna ewentualnej kandydaturze Gryciuka. O nazwiska dopytywałam jeszcze dzisiaj - nie dostałam odpowiedzi. Wygląda to tak, jakby nazwisk jeszcze nie było. Ma Pan rację - wysyłając ludzi do urn trzeba dać im konkrety: odwołujemy Kowalskiego, ale mamy na jego miejsce Kwiatkowskiego. Nie wiem dlaczego tych nazwisk jeszcze nie ma. Może chodzi o to, że zbyt wczesne ujawnienie kandydatur spowodowałoby lawinowy atak w gminnej gazetce i taki człowiek przepadłby, zanim w ogóle ktoś wpisałby go na listę wyborczą? Mówi się o kimś z gminą niezwiązanym czyli odgrzewa się mój pomysł z „niezależnym fachowcem”, ale obawiam się, że to utopia, bo żaden „fachowiec” nie połasi się na taki kąsek, jak zarządzanie upadającą, siedmiotysięczną gminą, za pieniądze, które w Warszawie zarabia szeregowy menadżer.

 

Innymi słowy - na Pańskie pytania odpowiadam podwójne „nie wiem”. Sama jestem ciekawa, co z tego wyniknie. Podobno (tym razem już „na bank”) podpisy mają być złożone w poniedziałek, problemy z obwieszczeniami już się skończyły i referendum jednak ma być. Tyle wiem z plotek i tym się dzielę.

 

Anka Grzybowska

 
Komentarze (21)
znalazłem taką zakładkę na gminne stronie
1sobota, 10 grudnia 2011 20:30
mieszkaniec gminy
http://www.ruciane-nida.pl/strona-366-Ruciane_Nida_w_telewizji.html

Jakoś mi się wydaje, ze czegoś tam brakuje. Dlaczego burmistrz nie pochwalił sie materiałem o referendum?
referendum
2niedziela, 11 grudnia 2011 13:14
mieszkaniec
moim zdaniem to dobrze,że inicjatorzy referendum dopinają wszystko na ostatni guzik i nie działją pochopnie,przecież wiadomo że zarzuty muszą być skonsultowane z prawnikami - bo Opalach zaraz pójdzie do Sądu.Trzeba tak to zrobić żeby nikt nie mógł tego zaskarżyć bo wtedy wszystko się przeciagnie w czasie. Zawiezione podpisy wraz z obwieszczeniem o zarzutach i wnioskiem o referrndum muszą być kompletne i nie budzić żadnych wątpliwości
referendum
3niedziela, 11 grudnia 2011 13:19
mieszkaniec
Wiem,że wniosek o referendum z podpiami jest gotowy do złożenia u Komisarza Wyborczego.W poniedziałek zobaczycie ,że mówię prawdę i referendum będzie na pewno.Pozdrawiam
masz racje
4niedziela, 11 grudnia 2011 15:04
bolo
też zasięgnąłem informacji ze sprawdzonego źródła i będzie tak jak piszesz.A przeciąga się to w czasie,bo chcą uzbierać więcej podpisów jak trzeba, gdyż jak ktoś jakieś podważy, to będzie z czego dobrać.Bardzo rozsądnie.
Wierzę i trzymam kciuki,
5niedziela, 11 grudnia 2011 15:11
naczelna
ale tyle razy słyszałam zapewnienia, że to "już w poniedziałek", "na bank", że powoli zaczynam na to patrzeć z niedowierzaniem. Jeśli jeszcze chwilę pozwlekacie, przegracie, bo ludzie stracą zapał. My jesteśmy do dyspozycji, ale chciałabym zobaczyć w końcu jakieś konkrety, chociażby otrzymać tekst obwieszczenia i krótkie oświadczenie, że podpisy zostały złożone, kiedy i w jakiej liczbie.
Zadnego referendum nie będzie
6niedziela, 11 grudnia 2011 18:04
autochton
Naczelna wymusiła w pewnym stopniu zbieranie tych podpisów , myślała,że w ten sposób wymusi coś an obecnej władzy.
Większość z tych co dała się wpuścić w maliny z chęcią wymazałaby swoje podpisy bo władza jest pamiętliwa i jak chce to potrafi życie uprzykrzyć.
Nie łudźcie się też,że pozostaniecie anonimowi(ci co podpisali), "akta sprawy zawsze są do wglądu"
Tak, że na przyszłość pięć razy trzeba się zastanowić zanim coś się podpisze
Wybaczy Pan pytanie,
7niedziela, 11 grudnia 2011 18:18
naczelna
panie Autochton, ale czy Pan się dobrze czuje? Ja wymusiłam? Czy Pan myśli tak jak pisze, czy pisze tak jak myśli? A może Pan w ogóle nie myśli, tylko pisze sobie a Muzom? Zanim Pan następnym razem padnie do klawiatury, żeby przelać kolejne złote myśli, niech Pan z łaski swojej do tych myśli włączy rozum. Może coś z tego wyjdzie.

Jeżeli Pan podejrzewa, ze podpisy wyciekają niech Pan zawiadomi prokuraturę, a ni mi tu dyrdymały opowiada. To, ze cierpi Pan na dalece posuniętą paranoję nie znaczy, że musi Pan nią zarażać wszystkich wkoło.
Do naczelna
8niedziela, 11 grudnia 2011 22:46
?
Autochton ma swoja racje i wg mnie nie powinna Go pani obrazac. Przechodzi juz Pani do slownictwa podworkowego, POMICHOWSKIEGO.
autochton tu autochton tam
9poniedziałek, 12 grudnia 2011 05:49
kolo
Wy się nie dziwcie temu deklowi.On w ciągu minuty pisze tu a za 30 sekund tam.A po 15 sekundach na blog ten a potem nie kończąc zasuwa na drugi.Dlatego jego rozumek za nim nie nadąża i stąd te wszystkie brednie.Próbuje pokazać jaki on erudyta a to zwykły dekel od słoika.Nawet bez imienia.
Pani naprawdę zasmuca.
10poniedziałek, 12 grudnia 2011 07:29
WOjciech
Jest to kolejny przykład na to, że baba nie powinna brać się do takich spraw, bo gubią ją emocje.
Kto tu ma paranoje? Retoryczne pytanie. Ci którzy używają rozumu, nie będą mieli kłopotów z odpowiedzią.
Czy zagrzewanie do walki
11poniedziałek, 12 grudnia 2011 07:50
Wojciech
to nie jest doping?

jeden z przykładów, bo nie chce mi się szukać,
Wierzę i trzymam kciuki,
5niedziela, 11 grudnia 2011 15:11
naczelna
ale tyle razy słyszałam zapewnienia, że to "już w poniedziałek", "na bank", że powoli zaczynam na to patrzeć z niedowierzaniem. Jeśli jeszcze chwilę pozwlekacie, przegracie, bo ludzie stracą zapał. My jesteśmy do dyspozycji, ale chciałabym zobaczyć w końcu jakieś konkrety, chociażby otrzymać tekst obwieszczenia i krótkie oświadczenie, że podpisy zostały złożone, kiedy i w jakiej liczbie.
Pierwszy raz o referendum
12poniedziałek, 12 grudnia 2011 09:13
autochton
dowiedziałem się czytając Obserwatora, podejrzewam, że nie tylko ja.
Maglowała pani ten temat aż w końcu parę osób uwierzyło, że za referendum stoi potężny ruch zawiedzionych obywateli.


Wie pani każdy ma jakieś przywary , niedociągnięcia, mam wymienić pani wady?

"To, ze cierpi Pan na dalece posuniętą paranoję"

To jest ten pani słynny etos wyśmiewać się z osoby chorej psychicznie?
Paranoja?
13poniedziałek, 12 grudnia 2011 13:09
naczelna
Tak, to paranoja. Wyjaśnijcie mi z łaski swojej, dlaczego mają wyciec podpisy. Wyjaśnijcie mi, czego mogą obawiać się ci, którzy pod wnioskiem taki podpis złożyli? Wyjaśnijcie mi, dlaczego z góry zakładacie tezę, że podpisywanie się pod tym wnioskiem czymś grozi. Wyjaśnijcie mi to czymś innym, niż paranoją kilku nawiedzonych, a może w to uwierzę.
Ludzie listy piszą
14poniedziałek, 12 grudnia 2011 15:12
Wojciech
O tu jest do wyjaśniania, mówił Kuba do Jakuba... Ludzie sami sobie opowiadają, kto się podpisał pod owym wnioskiem.
zygmunt
15poniedziałek, 12 grudnia 2011 16:38
bolo
jednego możesz być pewien.Stecka nie ma żadnych szans na burmistrza.Dokładnie żadnych.Z tej przyczyny,że przy opalachu kręcił swoje numery w większości bawiąc się w kapotę.Donos tu donos tam a ludzie tego nie lubią.
autochton
16poniedziałek, 12 grudnia 2011 16:50
bolo
czy nie można zrobić coś z tym dzwonem autochtonem?Te jego wypociny muszą nas nękać na każdej stronie tego portalu?To już nie leźie..Albo wyekspediować go do Wrocławia.Tam przebywa najwięcej tych warszawiaków zza Buga.Przesiedlonych po wojnie z Podlasia we wrocławskie
do autochtona
17wtorek, 13 grudnia 2011 16:46
bolo
wiesz gdzie ludzie maja twoje straszenie..na pewno wiesz.Dlatego daj sobie siana,bo ludzie widzą co się dzieje i nie maja nic do stracenia.Ale.Opalaszek dał biednym na święta po 86zl.Wszystkim?Co wy niedzisiejsi? A Alicki w Piszu większości rodzin wypłaca po 300.No to teraz czekam na slogan.Opalaszek dałby więcej ale Gryciuk itd,itd.Już mi się z tego nawet śmiać nie chce.Już się przejadło.Ile można?A jeszcze pół roku temu o tych biednych nie pomyślał.
Wojtek to ty jesteś?
18wtorek, 13 grudnia 2011 17:59
Onnn
Wojtek jak dobrze,że tu jesteś.Bo mówili,że cie za te dechy wywożone z tartaku wsadzili.Ale się wygrzebałeś.To dobrze.Dużo musiałeś wsadzić?Benek
Panie Benku
19środa, 14 grudnia 2011 07:55
Wojciech
stosując retorykę Pani A. Grzybowskiej, zapytam: czy my się znamy, że jesteśmy po imieniu? Gdyby kolejny raz zechciał się Pan rozerwać, nie proponowałbym zawodów w strzelaniu. Kiepsko Pan rokuje. Ale praktyka czyni mistrza, proszę więc nie zrażać się pierwszymi niepowodzeniami. Dla ułatwienia powiem, że tartak, to nie jest pojęcie obce mi znaczeniowo, wiem nawet że był (jest?) w Rucianem, ale na tym koniec.
Wotuś nie cygań
20niedziela, 18 grudnia 2011 05:46
Onnn
pracowaliśmy razem u Florka.To on,jak się dowiedział,że tniesz mu pod bokiem takie numery, powiedział majstrowi,że taki jeden w zakładzie zawsze się znajdzie i trzeba go tolerować.Ważne,aby on wiedział który.Te słowa przeszły do historii tartaku.A ten dom to za co postawiłes?
Mądrość Synacha ST
21poniedziałek, 23 stycznia 2012 22:29
jawa
2" Jaki władca ludu,tacy i jego urzędnicy,jaki zarządca miasta, tacy i jego mieszkańcy."

Dodaj swój komentarz

Imię:
Temat:
Komentarz:
Reklama
Copyright © 2012 Obserwator Piski. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem dostępnym na licencji GNU GPL.